Bild: Prof. Margaret Price
Prof. Margaret Price

Prof. Margaret Price:
Supporting learning: developing assessment literacy of students and staff

In order to have confidence to learn and to perform well students need to understand the nature of assessment in higher education.  The power of assessment and feedback within the learning process has been recognised for many years and yet the paradigms that currently frame assessment still largely focus on accreditation and leave students in a passive role. This situation needs to be challenged through the development assessment literacy of both staff and students which, in turn will make new approaches to assessment and feedback possible. This presentation will discuss the nature of assessment literacy, why it is important, and how it has the potential to reshape our thinking about assessment and feedback as well as enhancing student learning.

Eine Videoaufzeichnung des Vortrags wird in Kürze hier zur Verfügung stehen!

Zentrum für Kompetenzentwicklung für Diversity Management in Studium und Lehre an Hochschulen in NRW | E-Mail info[at]komdim.de | Impressum | Datenschutz | Sitemap
Ein Projekt der Universität Duisburg-Essen und der Technischen Hochschule Köln. Dieses Projekt wurde von 2012 bis 2016 aus Mitteln des Bundesministeriums für Bildung und Forschung unter den Förderkennzeichen 01PL11083A und 01PL11083B gefördert.

Universität Duisburg-Essen
Logo: TH Köln
Bundesministerium für Bildung und Forschung
(Förderung von 2012-2016)
Eigenes Profil einstellenDiversityprojekte meldenLiteratur empfehlen